06 - 04 - 2020

Doradca metodyczny - Bożena Maliszewska - Kozan

 

     Bożena
   Maliszewska - Kozan

Zakres:

język niemiecki

Dyżur konsultacyjny:

W czasie edukacji i doradztwa na odległość jestem do Państwa dyspozycji pod podanym numerem telefonu lub na komunikatorach społecznościowych takich jak:  

Kontakt:

tel. kom.:  604-626-734

e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ROK SZKOLNY 2019/2020

http://www.voki.com/site/vokishare?chsm=fc38863aee24b57b518001e18d7ce227&mId=3436057

Witam Państwa w roku szkolnym 2019/2020 i serdecznie zapraszam do współpracy

 

 
 

Szanowni Państwo,

 

Sytuacja, w której się znaleźliśmy wymusiła na nas znalezienia nowego odpowiedniego sposobu pracy.

 

Myślę, że już wszyscy bez problemu radzicie sobie w tej nowej rzeczywistości, dlatego chciałam Was zaprosić na krótkie spotkanie na Teams 'ach lub na Zoom przy popołudniowej domowej kawce.

 

 

 

Temat spotkania to:

Kreatywność nauczyciela i jego wpływ na motywowanie ucznia do nauki w czasie nauczania zdalnego.

 

 

 

Liczę również na to, że będziecie chcieli podzielić się swoimi sposobami pracy zdalnej.

 

Chętnie Wasze sposoby opiszę i za Waszym pozwoleniem opublikuję w gablocie metodyka.

 

Oczywiście potrzebującym pomocy przy radzeniu sobie z nową rzeczywistością chętnie udzielę metodycznego lub technicznego wsparcia.

 

 

 

Czekam na Was w dniach:

 
 
 
07.04.2020 godz. 16.30
 
 
 
15.04.2020 godz. 16.30
 
 
 
Proszę napiszcie do mnie na którym kanale gotowi bylibyście się spotkać a ja odeślę Wam linka z zaproszeniem.
 
 
 
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
 
 
 
Wasz metodyk Bożena Maliszewska-Kozan
 
Polecam z nowości:
bezpłatny portal Instytutu Goethego w Krakowie - baza filmów i gotowych materiałów
https://kinderuni.goethe.de/
 
 
 
Szanowni Państwo,
Sytuacja, w której się znaleźliśmy jest dla nas nowym doświadczeniem i wymaga zupełnie innego sposobu pracy. Dlatego jako doradca metodyczny służę Państwu wsparciem.
Zapraszam na platformę doskonaleniewsieci.pl
Mogą Państwo też kontaktować się ze mną również mailowo albo telefonicznie lub przez podane powyżej komunikatory społecznościowe.
Zapraszam również na konferencje (możemy spotkać się poprzez Skype'a albo Teams'a.
Proszę o informację jakie materiały z mojej strony byłyby Wam pomocne w obecnych realiach. 
Serdecznie zapraszam do współpracy.
 
Bożena Maliszewska-Kozan nauczyciel doradca metodyczny
 

Polecam Państwu następujące narzędzia do wykorzystania w zdalnej pracy z uczniem.

Oczywiście służę pomocą!

 
 
Microsoft FORM

- skuteczne narzędzie do zdalnej kontroli wiedzy ucznia

- skuteczne narzędzie do ankietowania

 

- umożliwia stworzenie formularzy, testów, quizów czy kwestionariuszy,

a wszystkie wyniki możemy eksportować do arkusza Excel, dzięki czemu w bardzo prosty sposób przeanalizujemy otrzymane dane. 

https://support.office.com/pl-pl/forms

Mentimeter

 

- skuteczne narzędzie do zdalnego głosowania 

- skuteczne narzędzie do zbierania opinii 

- skuteczne narzędzie do ankietowania

 https://www.doskonaleniewsieci.pl/Upload/Scenariusze/efektywne-wspomaganie/Mentimeter.pdf

 
 

Kahoot lub Quizizz

   

- skuteczne narzędzie do zdalnej kontroli wiedzy ucznia przez test w formie quizu. 

- skuteczne narzędzie do zdalnego utrwalania wiedzy w formie quizu. 

Kahoot i Quizizz są zdecydowanie najbardziej kolorową i dynamiczną aplikacją przygotowaną z myślą o użyciu w procesie dydaktycznym lub podczas zabawy    

https://quizizz.com/

https://kahoot.com/

                                                         

Polleverywhere 

-szybkie narzędzie do tworzenia ankiet i pytań online

-aplikacja pozwala na zadawanie pod automatycznie generowanym linkiem pytań jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, prawda/fałsz, pytań otwartych oraz miejsca na zadawanie pytań przez osoby uczestniczące w warsztacie lub wykładzie.

https://pollev.com/

QUIZLET LIVE

- rozbudowana aplikacja, w której rozgrywki pomiędzy osobami uczącymi się to tak naprawdę tylko dodatek do fiszek i interaktywnych wykresów służących do nauki w klasie lub samodzielnie.

Na bazie własnego zestawu informacji (np. definicji lub wykresu) lub jednego z wielu publicznie dostępnych zestawów stworzonych przez inne osoby możemy uruchomić rozgrywki live na aplikacji,, lub stronie mobilnej.

https://quizlet.com/pl

 
 

 

Szanowni Państwo 
w związku z zagrożeniem zakażeniem wirusem COVID – 19 zmuszeni zostaliśmy do zmiany dotychczasowej formy pracy.
Na pewno zauważyliście, że nie do końca należy ograniczać dzieciom dostępu do internetu, telefonów, komputerów i innych narzędzi telekomunikacyjnych.
Na czas zdalnej pracy, jak widać , te narzędzia są niezastąpione.
Drodzy Nauczycie lepiej uczmy dzieci świadomego i twórczego ich wykorzystywania, a nie zakazujmy ich ciągle i nie ograniczajmy dostępu sieci.
Nasza rola w tym , aby dostęp mieli do tego co dobre, twórcze, potrzebne do ich rozwoju.

W pracy zdalnej proponuję Wam wykorzystanie:

Portal gov.pl, gdzie umieszczone zostały propozycje materiałów dydaktycznych i narzędzi dla szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej.

gov.pl/web/zdalne lekcje.

Khan Academy 

https://pl.khanacademy.org/
w szczególności polecam dla MATEMATYKÓW , bo mają naprawdę duży zbiór zadań , ale również biologia, fizyka, chemia, zdrowie i medycyna, + zagadnienia z ekonomii i finansów, nauk humanistycznych , historii sztuki.
Jest dużo filmów w języku angielskim.

Praca na platformie polega na tym, że każdy nauczyciel musi się na niej zalogować. Następnie utworzyć klasę do której zaprosi uczniów przy pomocy wygenerowanego kodu dostępu. Uczniowie sami już logują się do poszczególnych klas. 
Nauczyciel przeglądając zasoby platformy może udostępniać materiał wybranej klasie, a następnie obserwować wyniki ich pracy.

Materiał dotyczy programu dla szkół podstawowych, ale czemu nie mają powtarzać w wolnej chwili.

Inną rekomendowaną stroną dla MATEMATYKÓW jest Pistacja TV
https://pistacja.tv/
Pi-stacja to kolekcja krótkich filmów edukacyjnych 
lub
http://www.e-zadania.pl/

Polonistom i językowcom polecam
https://liblink.pl/rWZW5Wyr9k - do tworzenia własnych materiałów i udostępniania uczniom

Polonistom służy także : 

https://wordwall.net/pl

lub
http://xn--epodrczniki-vrb.pl/

lub 
cyfrowa biblioteka polonia

Jeżeli mamy ochotę sami tworzyć materiały i je udostęniać polecam:
https://www.minstructor.pl/
oraz 
https://www.edukator.pl/

Portale te oferują specjalny system zarządzania treścią, który pozwala nauczycielom publikować własne niestandardowe zasoby w Repozytorium publicznym i udostępniać je innym użytkownikom serwisu. 


Polecam inne narzędzia online, które umożliwiają generowanie linków, tak aby uczniowie mogli sami rozwiązywać stworzone przez nas testy / quizy

https://kahoot.com/
https://quizlet.com/pl
https://quizizz.com


Do pracy z filmem polecany jest :
https://edpuzzle.com/

Powtórzenie materiału z prawie wszystkich przedmiotów szkolnych znajdziemy na:
https://learningapps.org

W razie pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
Bożena

 

 

Szanowni Państwo,

 

w roku szkolnym 2019/20 będę wspierać nauczycieli języka niemieckiego oraz nauczycieli innych języków obcych jako doradca metodyczny.

 

Bardzo zależy mi na WASZEJ współpracy , dlatego zachęcam do kontaktowania się ze mną i zgłaszania swoich propozycji tematów naszych spotkań, w jakich działaniach mogłabym WAS wesprzeć. Na ten rok zaplanowałam  konferencje i warsztaty głównie pod kątem kierunków polityki oświatowej oraz nowej podstawy programowej. Ale chciałabym też skupić się na nowatorskich a zarazem kreatywnych narzędziach nauczania, które będą zachęcać ucznia do nauki drugiego języka obcego. 

Serdecznie Państwa  zapraszam. Jestem do dyspozycji również podczas dyżurów konsultacyjnych, ale proszę o wcześniejsze ustalenie konkretnego terminu.

 

Na ten rok szkolny życzę Państwu wielu satysfakcji z pracy zawodowej.

z nadzieję na dobrą i efektywną współpracę.

Bożena Maliszewska-Kozan

nauczyciel języka niemieckiego doradca metodyczny

Listopad

05.11.2019 g. 15.30 Domaszowice

Konferencja metodyczna:

Kreatywność i narzędzia dydaktyczne na lekcji języka niemieckiego/obcego – od czego zacząć?

Październik:

25.10.2019 ZSO Kluczbork ul. Mickiewicza 10 godz. 13.20 : lekcja otwarta

Kreatywność i narzędzia dydaktyczne na lekcji języka niemieckiego

30.10.2019 : ZSO Kluczbork ul. Mickiewicza 10 godz. 15.00: konferencja

Narzędzia dydaktyczne  na lekcji języka niemieckiego.