- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Informator
- Odsłony: 852
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Informator
- Odsłony: 1111
KALENDARZ POWIATOWYCH IMPREZ SPORTOWYCH
w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej – LICEALIADA 2021/2022
Ze względu na ryzyko pandemii COVID-19 poniższy kalendarz może uwzględniać zmiany terminu zawodów, odwołanie zawodów i zmianę organizatora zawodów. Wszystkie korekty będą uzależnione od sytuacji pandemicznej panującej w kraju i naszym regionie, a także od zarządu SZS „ OPOLSKIE”. O zmianach szkoły będą powiadomione w odpowiednim terminie.
Szkoły uczestniczące w zawodach muszą przestrzegać:
- ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS ZAWODÓW SZS ORGANIZOWANYCH W RAMACH WSPÓŁZAWODNICTWA SPORTOWEGO SZKÓŁ. ( pismo wysłane do szkół)
- Każdy uczeń musi posiadać zgodę rodziców na udział w zawodach i oświadczenie uczestnika zawodów SZS Covid-19.
- Zgodnie z Regulaminem Wojewódzkich Igrzysk Młodzieży Szkolnej obowiązkowo należy przedłożyć (posiadać) w sekretariacie zawodów: listę SRS zawodników startujących i zarejestrowanych w SRS , potwierdzoną przez dyrektora szkoły, ważne legitymacje szkolne i zgody od rodziców, oświadczenie uczestnika zawodów SZS Covid-19.
Lp.
|
Dyscyplina
|
Termin zawodów powiatowych
okno SRS
|
Organizator zawodów powiatowych.
Nauczyciel odpowiedzialny
|
[1]
|
[2]
|
[3]
|
[4]
|
1.
|
Piłka nożna (10 osobowa) CHŁOPCY -2002 i mł.
|
14.10. 2021
okno SRS
11-13.10. 2020
|
ZSL-T
Marek Jarząb
|
2.
|
Piłka nożna( 10 osobowa)
- 2002 i młodsze DZIEWCZĘTA
|
21.10.2021
okno SRS
18-20.10. 2021
|
ZSL-T
Marek Jarząb
Katarzyna Czerska
|
3.
|
Indywidualne biegi przełajowe
Roczniki: 2002 i mł.
DZIEWCZĘTA 1500m
CHŁOPCY 2000m
|
12.04.2022
okno SRS
7-11.04. 2022
|
ZS nr 1
J. Strzelczyk, A. Kulczycki
Katarzyna Janiszewska
|
4.
|
Drużynowe biegi przełajowe
Rocznik 2002 i młodsi Dziewczęta – 1500 m Chłopcy – 2000 m |
12.04.2022
okno SRS
7-11.04. 2022
|
ZS nr 1
J. Strzelczyk, A. Kulczycki
Katarzyna Janiszewska
|
5.
|
Sztafetowe biegi przełajowe
Rocznik 2002 i młodsi
DZ – 8 x 800 m
CH – 8 x 1200 m
|
30.09.2021
okno SRS
30.09.-04.10. 2021
|
UWAGA! W przypadku bardzo złej pogody może nastąpić zmiana terminu. Zawody muszą się odbyć najpóźniej do 5.10. 2021r.
Nauczyciele
ZS nr 1 Kluczbork
|
6.
|
Szachy – drużynowo
2002 i mł. (1 DZ + 3 CH)
|
10.11.2021
okno SRS
05-09.11.2021
|
Nauczyciele ZS nr 2 CKU
W Kluczborku
|
7.
|
Koszykówka – 2002 i mł.
- DZIEWCZĘTA
- CHŁOPCY
|
7.12.2021
okno SRS
01-06.12.2021
8.12.2021
okno SRS
01-02.12.2021
|
ZS Wołczyn
ZS Wołczyn
|
8.
|
Tenis stołowy – drużynowo
2002 i młodsi - CHŁOPCY
- DZIEWCZĘTA
|
24.03.2022
23.03. 2022
okno SRS
17-22.03.2022
|
ZSL-T
Marek Jarząb
Katarzyna Czerska
|
9.
|
Halowa piłka nożna
2002 i mł. - DZIEWCZĘTA
- CHŁOPCY
|
19.01.2022
okno SRS
14-18.01. 2022
20.01.2022
okno SRS
14-19.01. 2022
|
ZSCKR
Bogdańczowice
ZSO
A. Konwiński
|
10.
|
Piłka siatkowa
2002 i młodsi - CHŁOPCY
- DZIEWCZĘTA
|
15.12.2021
okno SRS
10-14.12. 2021
14.12.2021
okno SRS
9-13.12. 2021
|
ZSCKR
Bogdańczowice
Mateusz Szyporta
ZSO
P. Głodziński
|
11.
|
Piłka ręczna – 2002 i młodsi
- DZIEWCZĘTA
- CHŁOPCY
|
10.02. 2022
okno SRS
7-9.02. 2022
8.02. 2022
okno SRS
3-7.02. 2022
|
Nauczyciele
ZSL-T
Nauczyciele
ZSL-T
|
12.
|
Tenis stołowy – indywidualny
2002 i mł. - DZIEWCZĘTA
- CHŁOPCY
|
18.11.2021
18.11.2021
okno SRS
15-17.11.2021
|
ZSL-T
Marek Jarząb
Katarzyna Czerska
|
[1]
|
[2]
|
[3]
|
[4]
|
13.
|
*Siatkówka plażowa:
Mistrzostwa Województwa SPG
Dziewcząt
Chłopców
|
w zależności od zgłoszeń
|
Krapkowice
16 czerwiec 2022
okno SRS
10-14.06. 2022
|
14.
|
Koszykówka 3 na 3
rocznik 2005 i mł.
- DZIEWCZĘTA
- CHŁOPCY
|
18. 05 2022
okno SRS
13-17.05. 2022
19.05.2022
okno SRS
16-18.05. 2022
|
ZSCKR
Bogdańczowice i
Koordynator sportu
|
15.
|
*Wędkarstwo Spławikowe
|
w zależności od zgłoszeń
|
Opole 21.05.2022
okno SRS
13-19.05. 2022
|
16.
|
*Badminton drużynowo dziewczęta/ chłopcy
2002 i mł.
|
Dla chętnych
Z powiatu mogą awansować 3 szkoły. Szkołę może reprezentować tylko 1 drużyna
|
Okno SRS
08.12.2021 12.12.2021 FINAŁ 14.12.2021 Głubczyce
|
17.
|
*Lekkoatletyka – indywidualnie
Rocznik 2002 i młodsi Dziewczęta + dzikie karty Chłopcy + dzikie karty Szkolna drużynowa liga lekkoatletyczna Rocznik 2002 i młodsi
Chłopcy/dziewczęta
|
Powiat może wystawić 3 zawodników/czek na każdym dystansie + 2 sztafety
|
Okno SRS
03.06.2022 07.06.2022 FINAŁ 09.06.2022 Opole
03.065.2022
07.06.2022 FINAŁ 09.06.2021 Opole |
18.
|
*Unihokej
|
Z powiatu mogą awansować 3 szkoły. Szkołę może reprezentować tylko 1 drużyna
|
Niemodlin
K-Koźle
FINAŁ 27.01.2022 okno SRS
21-25.01. 2022
|
19.
|
*Festiwal sztafet
Rocznik 2002 i mł.
Dziewczęta 4x100m, 4x400m
Chłopcy 4x100m, 4x400m
|
w zależności od zgłoszeń
|
Finał
30.09.2021
|
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Informator
- Odsłony: 2333
Szanowni Państwo, oferta Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w niniejszym Informatorze Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli na rok szkolny 2021/2022 jest dostosowana do zmian, które wnikają do edukacji. Skończył się bardzo trudny rok dla systemu oświaty, w trakcie którego każdy starał się jak najskuteczniej dostosować się do specyficznej sytuacji i wypełniać powierzone zadania, wspierając nauczycieli, szkoły, przedszkola oraz placówki oświatowe z ogromnym zaangażowaniem.
W nowym roku szkolnym praca całego grona doradców metodycznych powołanych przez Opolskiego Kuratora Oświaty oraz konsultantów PODN będzie kontynuowana. Do działań na rzecz nauczycieli zapraszamy także ekspertów współpracujących z Ośrodkiem w celu wspomagania w trudnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Chcemy tym samym nadal stwarzać warunki do doskonalenia pedagogicznego warsztatu pracy, proponować nowości i aktualności oświatowe i spełniać oczekiwania środowiska oświatowego w tym względzie.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Informator
- Odsłony: 1284
Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących w Oleśnie
Temat DP: Obchody setnej rocznicy odzyskania niepodległości w ZSEiO w Oleśnie
Publiczna Szkoła Podstawowa w Wierzbicy Górnej
Temat DP: Organizacja Świątecznego Kiermaszu Bożonarodzeniowego.
Zespół Szkół w Wołczynie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Kluczborku
Publiczna Szkoła Podstawowa w Bukowiu
Publiczna Szkoła Podstawowa w Bukowiu
Temat DP: Gminny Konkurs Poezji Miłosnej „Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?”
Publiczne Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Kluczborku
Temat DP: Dorastanie dla piękna FILM YT.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Namysłowie
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Poradnia otwarta na rozwój każdego dziecka – nowatorskie metody w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
Publiczna Szkoła Podstawowa w Lasowicach Wielkich
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Nauczyciele współpracują w organizacji procesów edukacyjnych w celu zapewnienia możliwości szerokiego rozwoju wszystkim uczniom i wysokiego poziomu kształcenia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Oleśnie
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Świat jest do zdobycia
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Przerwa międzyświąteczna sportowa i owocowa
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: MatMistrz – całoroczny konkurs matematyczny
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Wielka Liga Czytelników
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Świąteczny łańcuch jedności
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Aktywne przerwy
Publicznego Przedszkola nr 5 im. M. Konopnickiej w Kluczborku z Oddziałami Zamiejscowymi w Kraskowie i Ligocie Dolnej
Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki
Temat DP: Systemowy program działań przedszkola ukierunkowany na wzmocnienie procesów edukacyjnych
i poprawę jakości pracy przedszkola.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Informator
- Odsłony: 4193
SZKOLENIA dla RAD PEDAGOGICZNYCH W RAMACH WDN
na rok szkolny 2022/2023
Termin szkolenia należy uzgodnić z dyrektorem PODN.
Dla szkół i placówek w porozumieniu nieodpłatne jest jedno szkolenie w roku, pozostałe szkolenia 30 zł od osoby lub 600 zł.
Dla pozostałych szkół i placówek 50 zł od osoby lub 1000 zł.
Załączniki:
Zgłoszenie szkolenia rady pedagogicznej.doc
Zgłoszenie szkolenia rady pedagogicznej.pdf
TEMATYKA (3 godz. dydaktyczne)
|
PROWADZĄCY
|
1. Nauczyciele w awansie zawodowym
|
Anna
Dzierżan
|
2. Tworzenie programów nauczania w kształceniu zawodowym
3. Programy innowacyjne – zasady tworzenia i wprowadzania w szkole
4. Założenia Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji jako koncepcja uczenia się przez całe życie
|
Halina
Maras-Pawliszyn
|
5. Profesjonalne reprezentowanie organizacji. Budowanie wizerunku
|
Małgorzata
Szeląg
|
6. Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu
7. Logodydaktyka w szkole
8. Uważność w edukacji
9. Szkolny program zdrowia psychicznego
10. Promocja zdrowia w społeczności szkolnej
|
Joanna
Baran
|
11. Sztuka tworzenia dobrej współpracy z rodzicami drogą do sukcesu dziecka i satysfakcji zawodowej nauczyciela
12. Agresja dziecięca w przedszkolu. Co warto wiedzieć i jak jej przeciwdziałać?
13. Edukacja włączająca
14. Kształtowanie postaw dzieci w wieku przedszkolnym, w tym postaw patriotycznych
15. Metoda projektu w pracy z dzieckiem przedszkolnym
16. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu przedszkolnym
17. Metody zuchowe w procesie działań wychowawczych w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
18. Kreatywność czy aktywizacja? – przegląd metod stosowanych w przedszkolu
19. Obserwacja lekcji koleżeńskiej wzajemnym wspieraniem się nauczycieli w rozwoju
20. Techniki plastyczne wykorzystywane w wychowaniu przedszkolnym
21. Matematyka na wesoło - propozycje zabaw w wychowaniu przedszkolnym
22. Listwy numeryczne w edukacji matematycznej w przedszkolu wg M. Montessori
23. Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego
24. Bezpieczeństwo w przedszkolu
25. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi
26. Masy plastyczne inspiracją do bycia twórczym i nie tylko
27. Asertywność w kontaktach z rodzicami przedszkolaków
28. Zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa fizycznego. Ćwiczenia gimnastyczne profilaktyką wad postawy u dzieci
29. Metody aktywizujące w pracy w przedszkolu
30. Współpraca z rodzicami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
31. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
32. Jak pomóc dziecku panować nad emocjami?
33. Dyscyplina w grupie oraz rozwój emocjonalny dziecka
34. Dziecko z doświadczeniem migracyjnym w przedszkolu – zaspokajanie podstawowych potrzeb rozwojowych i emocjonalnych, w tym komunikacyjnych – zadaniem doskonalącym kompetencje nauczyciela
35. Cele edukacji ekologicznej w wieku przedszkolnym – uczymy ekologii poprzez zabawę
36. Wzmacnianie roli środowiska rodzinnego w działaniach wychowawczych
|
Dorota
Błaszkiewicz
|
37. Na czym polega fenomen fińskiego systemu edukacji? Co możemy zaadoptować w polskiej szkole?
38. Jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnej uczniowi i pracownikowi?
|
Krystyna
Błażewska
|
39. Jak pomóc uczniowi rozwinąć skrzydła? – kreatywność, inicjatywność i przedsiębiorczość w szkolnym i pozaszkolnym świecie ucznia
40. W jaki sposób nauczanie przedmiotowe może wpłynąć na wzrost samodzielności i przyszły rozwój zawodowy uczniów?
41. Wspomaganie uczniów w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej – udzielane wsparcia uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
42. Diagnoza i rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów
43. Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 – jak wdrażać w szkole podstawowej iponadpodstawowej?
|
Aleksandra Bobrowska
|
44. Technologia informacyjno-komunikacyjna w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym
45. Multimedialne programy edukacyjne – czyli jak zachęcić dziecko do nauki?
|
Beata
Bryk
|
46. Znam, stosuję i polecam pedagogikę planu daltońskiego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
47. Praktyczne metody i formy pracy z uczniami, które zachęcają do nauki
48. Nauczyciel współorganizujący, jak współpracować z nauczycielem wiodącym?
49. Projekty edukacyjne w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
50. Klub gier planszowych- jako ciekawa forma zajęć pozalekcyjnych
|
Regina
Hadryś
|
51. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów na lekcjach matematyki
52. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość
|
Agnieszka
Grabas
|
53. Realizacja edukacji zdrowotnej w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
|
Dariusz
Jaśkiewicz
|
54. Nauczyciel w roli coacha
55. Tworzenie materiałów edukacyjnych i ich wykorzystanie na lekcjach
|
Patrycja
Kozera
|
56. Wykorzystywanie narzędzi oceniania kształtującego w zdalnym nauczaniu
57. Innowacja pedagogiczna – od pomysłu do realizacji w życiu szkolnym
|
Beata
Kwiatoń-Czernik
|
58. Dziecko, uczeń z wadą słuchu – symptomy i terapia
59. Kształtowanie i rozwój mowy dziecka – profilaktyka
60. Dziecko z niepełnosprawnością w roli ucznia – diagnoza, terapia, edukacja
|
Aleksandra
Lignarska
|
61. Kreatywność. Czym jest i jak wyzwalać kreatywność i myślenie twórcze?
62. Stacjonarna i zdalna praca z programem NEARPOD
63. Zdalne nauczanie za pośrednictwem platformy MS Teams
64. Jakie narzędzia i metody pracy warto przejąć ze zdalnego nauczania do pracy stacjonarnej?
|
Bożena Maliszewska-Kozan
|
65. Jak skutecznie wychowywać?
66. TIK w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego
67. Plan daltoński w wychowaniu przedszkolnym
68. Jak rozmawiać z rodzicem na temat trudności dziecka?
69. Trudne zachowania czy trudne dziecko, jak pomóc dziecku
70. O organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
|
Aneta Matląg-Konieczna
|
71. Edukacja to relacja – kompetencje cyfrowe i medialne w kontekście rozwoju kompetencji personalnych i społecznych
72. Mówić, by słuchano – słuchać, by mówiono; skuteczna komunikacja w kontekście zdrowych relacji
73. „Masz całe życie, aby nauczyć się żyć” – koncepcja uczenia się przez całe życie.\
74. Wsparcie nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym - rozwijanie kompetencji społecznych i językowych
|
Barbara
Marchewa
|
75. Motywacja uczniów do nauki
76. Współpraca nauczyciela z rodzicami
77. Jak radzić sobie ze stresem?
78. Wypalenie zawodowe nauczycieli
|
Teresa
Miś
|
79. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez kształcenie postaw społecznych
i patriotycznych uczniów podczas lekcji wychowawczych
80. Indywidualizacja kształcenia podczas zdalnego nauczania
81. Jak rozmawiać z rodzicami? Propozycje ciekawych wywiadówek
82. Różne narzędzia w wychowaniu do wartości oraz w kształtowaniu postaw społecznych i patriotycznych uczniów
83. Ocenianie kształtujące sposobem rozwijania samodzielności i kreatywności uczniów
84. Kształcenie kompetencji kluczowych uczniów w oparciu o nową podstawę programową i europejskie ramy kwalifikacji
85. Innowacyjne metody i narzędzie w kształtowaniu kompetencji kluczowych i samokształceniu ucznia
86. Budowanie dobrych relacji szkoły z rodzicami uczniów
87. Jak pobudzić twórcze myślenie? – ćwiczenia rozwijające kreatywność i innowacyjność nauczycieli i uczniów
|
Lidia
Mucha
|
88. dePRESJA kontra nastolatki – jak radzić sobie z uczniem w depresji?
89. Okres dojrzewania – czego nie wiedzą dorośli?
90. Uczeń wysokowrażliwy – kto to taki?
|
Monika
Nowak
|
91. Trening kreatywności – jak pobudzać mózg do twórczego myślenia?
92. Efektywne sposoby integrowania zespołu klasowego- budowanie zespołu
93. Jak mobilizować uczniów do aktywnego udziału w zajęciach? – dobre praktyki
|
Alina
Oczowińska
|
94. Szkoła atrakcyjna jakościowo, jak to osiągnąć?
95. Zostań Superbelfrem. Sposoby budowania autorytetu w dobie kryzysu wartości
96. Storytelling w praktyce szkolnej
97. Zgrane Grono – silny zespół. Lepsza jakość kształcenia i wychowania
98. Metody pracy przygotowujące nauczyciela i ucznia do efektywnego kształcenia i samokształcenia na odległość
99. Skuteczne metody wyrównywania wiedzy u uczniów po nauczaniu zdalnym
|
Maria
Połomska-Wojtasik
|
100. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – dokumentacja, metody i formy pracy z dzieckiem i rodziną
101. Alternatywne sposoby komunikacji – dialog z otoczeniem
102. Tworzenie dokumentacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
103. Metodyka pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim
104. Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
|
Joanna
Pycia
|
105. Metody coachingowe w pracy nauczycieli
106. Innowacja pedagogiczna – jak uatrakcyjnić pracę szkoły?
107. Programy Book Creator. Nearpod i Canva ułatwiające pracę na lekcjach
|
Joanna
Radziewicz
|
108. Tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego – krok po kroku
109. Eksperyment, doświadczenie, obserwacja w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych/biologia, przyroda, chemia, geografia, fizyka/, matematyki i edukacji wczesnoszkolnej
110. Platforma epodreczniki.pl /poziom podstawowy/ - poznanie i praktyczne wykorzystanie podstawowych funkcjonalności platformy
111. Platforma epodreczniki.pl /poziom zaawansowany/ - poznanie i praktyczne wykorzystanie podstawowych funkcjonalności platformy
112. Białe tablice /Jamboard, Whiteboard.fi, Microsoft Whiteboard, Miro/ w edukacji zdalnej/hybrydowej/stacjonarnej
113. Trening kompetencji miękkich – ćwiczenia praktyczne
|
Barbara
Rzeźniczak-Tkaczyńska
|
114. Internet w pracy nauczyciela
115. Otwarte zasoby edukacyjne
116. Sztuka prezentacji (nie tylko w PowerPoint)
|
Krzysztof
Stępień
|
117. Zmiana roli nauczyciela. Nauczyciel jako organizator procesu uczenia się
118. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkole. Rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne
119. Realizacja edukacji zdrowotnej w szkole
120. Rozwijanie kreatywności i postaw innowacyjnych uczniów
121. Lekcje sprzyjające kształtowaniu kompetencji kluczowych
|
Iwona Szczepanowska
|
122. Dokumentacja ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym – WOPFU, IPET
123. Zadania nauczycieli wynikające z realizacji podstawy programowe
124. Kształtowanie umiejętności kluczowych ucznia – obowiązkiem szkoły na każdym etapie edukacyjnym
125. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z podstawą programową
126. Monitorowanie realizacji podstawy programowej
127. Praca z zespołem klasowym o zróżnicowanym poziomie i potrzebach edukacyjnych
128. Mediacje rówieśnicze
129. W kierunku efektywnej edukacji – wykorzystanie najnowszej wiedzy z nauk pedagogicznych w procesie edukacyjnym
130. Uczenie się uczniów – najważniejszy cel dobrego nauczyciela
131. Bezpieczeństwo w szkole/placówce
132. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów zgodnie z prawem oświatowym
133. Ocenianie uczniów najtrudniejszym zadaniem nauczyciela - oceniam czy stawiam oceny?
134. Ocena rozwojowa - ocena szkolna jako wsparcie rozwoju ucznia
135. Indywidualizacja procesu dydaktycznego
136. Program nauczania – być autorem czy modyfikatorem
137. Opiniowanie i dopuszczanie programów nauczania do użytku szkolnego (modyfikacja programów nauczania)
138. Przepisy prawne ważne w pracy nauczycieli
139. Edukacja uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej
140. Odpowiedzialność etyczna i prawna nauczyciela
141. Tworzenie pozytywnego klimatu edukacyjno-wychowawczego szkoły warunkiem efektywnej realizacji procesów uczenia się
|
Grażyna
Tetelmajer
|
142. Jak budować karierę dziecka/ucznia od najmłodszych lat? – (nie)wykorzystanie możliwości uczniów SPE
|
Grażyna Tetelmajer,
Beata Bryk
|
143. Rozwijanie twórczości i kreatywności uczniów
144. Przygotowanie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych aplikacji
145. Komunikacja interpersonalna – klucz do budowania pozytywnych relacji
|
Jolanta
Turczyńska-Śpiewak
|
146. Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
147. Skuteczna współpraca z rodzicami
148. Metody aktywizujące w praktyce szkolnej
149. Jak nauczyć dzieci tabliczki mnożenia?
150. Od głoski do zdania, czyli jak nauczyć dzieci czytać?
151. Niekonwencjonalna matematyka w konwencjonalnej edukacji wczesnoszkolnej
152. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej?
|
Zofia
Wietrzyk
|
153. Roszczeniowy rodzic – jak sobie radzić?
154. Współpraca z rodziną/rodzicem
155. Uczeń w żałobie
156. Asperger – wyzwanie dla nauczyciela
157. Profilaktyka uzależnień od środków psychoaktywnych
158. Dialog motywacyjny jako narzędzie do budowania relacji nauczyciel – uczeń
159. Przeciwdziałanie zachowaniom problemowym uczniów w szkole
160. Uczeń z zaburzeniami psychicznymi
161. Tworzenie przyjaznej szkoły – przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci w świecie realnym
i internecie
|
Anna
Włodarczyk
|
162. Ekokosmetyki z domowego laboratorium, czyli „zrób to sam” w harmonii z naturą
163. Szkoła promująca zero waste, czyli jak mniej śmiecić – ekonomicznie o ekologii
164. Istota i zasady realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata
2021 – 2025 Priorytet 3 dla placówek wychowania przedszkolnego, biblioteki szkolne i pedagogiczne
165. Szkoła „zero waste” – rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach
166. Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 – rozwijanie umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie
|
Alicja
Wojtaszczyk
|
167. Metody aktywizujące skutecznym sposobem na kształtowanie wiedzy i umiejętności w przedszkolu i szkole – praktyczne rozwiązania
168. Możliwości i potrzeby edukacyjne dzieci podstawą planowania indywidualizacji na zajęciach
169. Metoda projektu i eksperymentu w edukacji – jak uatrakcyjnić zajęcia w przedszkolu i klasach I-III
170. Planowanie pracy nauczyciela z uwzględnieniem podstawy programowej i programów nauczania
171. Ciekawa matematyka w przedszkolu i szkole ułatwiająca kształcenie wiedzy i umiejętności matematycznych – przykładowe rozwiązania
172. Jak oceniać wiedzę i umiejętności ucznia nie stawiając mu stopnia
173. Dziecko zdolne w przedszkolu i szkole – jak wspierać zdolności dzieci w praktyce
174. Jak uczyć by uczniowie chcieli się uczyć – nowa jakość nauczycielskiej praktyki
175. Rola wychowawcy i nauczyciela w tworzeniu wizerunku przedszkola i szkoły
|
Bogumiła
Zawadzka
|
176. Prawo autorskie w praktyce szkolnej
177. Ochrona danych osobowych w szkole
178. Trening kreatywności – rozwijanie kreatywnego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów
|
Przemysław Ziółkowski
|
179. Województwo opolskie jako teren wycieczek szkolnych
|
Henryk
Zug
|
Termin szkolenia należy uzgodnić z dyrektorem PODN.
Dla szkół i placówek w porozumieniu nieodpłatne jest jedno szkolenie w roku, pozostałe szkolenia 30 zł od osoby lub 600 zł.
Dla pozostałych szkół i placówek 50 zł od osoby lub 1000 zł.
Załączniki: